گروه اطلس

نخستین بار در کشور طرح سالم سازی دریا: چاف و چمخاله در مسیر توسعه و اشتغال پایدار

برای نخستین بار در کشور طرح سالم سازی دریا اجرا می شود؛

چاف و چمخاله در مسیردستیابی به توسعه و اشتغال پایدار

طرح سالم سازی دریا و توسعه گردشگری در ساحل چاف و چمخاله، نخستین طرح توسعه محور برای نوارهای ساحلی کشور است که به زودی مراحل اجرایی آن آغاز می شود.

این طرح به همت شرکت “گسترش خدمات اطلس” به عنوان یکی از زیر مجموعه های “گروه اطلس” و با حمایت و تدبیر مسئولین استان گیلان، مدیریت شهری چمخاله؛ “حسین ابراهیمی” شهردار و “مهران مهراب پور” رییس شورای شهر چاف و چمخاله به انجام می‌رسد تا با بهره برداری صحیح از منابع ملی، فرصت توسعه از طریق رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار فراهم شود.

ساماندهی ساحل و ایجاد امکانات متنوع تفریحی – ورزشی برای استفاده گردشگران داخلی و خارجی و نیز بهره‌مندی بومیان این منطقه از فرصت یاد شده به منظور راه‌اندازی بازارهای محلی، از اهداف اصلی شرکت گسترش خدمات اطلس به عنوان سرمایه‌گذار و مجری این پروژه است که برای نخستین بار این طرح را با ملاحظات زیست محیطی اجرا می‌کند.

“پیمان پژوهنده” مدیرعامل هلدینگ اطلس در این باره اظهار داشت: در پی انعقاد قرارداد با مسئولین شهری، بهره‌برداری 20 ساله از این پروژه ملی به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی ضمن ابراز مسرت از همراهی مسئولین شهری در سال”مهار تورم و رشد تولید” اظهار داشت: توجه و اعتماد به بخش خصوصی بر اساس اصل 44 قانون اساسی به منظور دستیابی به توسعه و اشتغال پایدار، بیانگر اعتماد مسئولین شهری این خطّه از کشورمان به ظرفیت های مغفول مانده‌ای است که فرزند خلف اقتصاد کشور محسوب می شوند.

پژوهنده تأکید کرد: این اعتماد؛ واگذاری منابع و امکانات طبیعی و ملی به بخش خصوصی، برای رونق گردشگری و توسعه اقتصادی در منطقه، ارزشمند است و جای تقدیر دارد. ما امیدواریم به زودی در سایر نوارهای ساحلی کشورمان نیز شاهد چنین رشد و بالندگی باشیم .

احداث مانژ سوارکاری، پیست دوچرخه سواری، پلاژ بانوان و آقایان، تفریحات آبی متنوع، زمین های فوتبال و والیبال ساحلی، جاده تندرستی و … از جمله برنامه های این شرکت برای ساماندهی ساحل یاد شده است.

رضا عباسی مدیرعامل شرکت گسترش خدمات اطلس نیز در این باره اظهار داشت: علاوه بر تمام امکانات یاد شده، درصدد هستیم تا زیست شبانه را نیز احیا کنیم تا زمینه حضور حداکثری گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود که در نهایت به ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و توسعه شهری منتج خواهد شد.

وی افزود: تمامی سازه های پیش بینی شده با رعایت موارد زیست محیطی و منطبق بر شرایط اقلیمی منطقه خواهد بود .

گفتنی است قرارداد یادشده 24 مرداد ماه منعقد شد تا این طرح به طور رسمی وارد فاز اجرایی شود.

شایان ذکر است چاف و چمخاله یکی از 5 شهر شهرستان لنگرود استان گیلان و به عنوان یکی از قطب های گردشگری این استان شناخته می شود و ساحل چمخاله نیز بهترین ساحل ماسه‌ای گیلان با نوار 17 کیلومتری به حساب می آید.

تاریخ خبر : 1402/05/25

یک فکر در مورد “نخستین بار در کشور طرح سالم سازی دریا: چاف و چمخاله در مسیر توسعه و اشتغال پایدار

  1. حسین گلریز گفت:

    باسلام و آرزوی موفقیت برای مدریت محترم شرکت
    جناب پیمان پژوهنده. امید است این پروژه در راستای جلب توریست به این مرزو بوم که به مراتب جازبه آن از خلیلی از کشور های هم جوار بیشتر هست و صنعتی بهتر از این نیست که هر توریستی که پا به خاک میهن ما میگزارد چهار نفر نیروی فعال را بکار می‌گیرد مشگل بیکاری که منش تمام گرفتاری ها هست حل می‌کند اما این دوریست دو عامل را حتمی می‌خواهد و جایی می‌رود که این دو مورد باشد یک امنیت دوم آزادی تویست که مثل کسی نیست که سختی و زحمت و مرارت به خود به بیند ولی دل خوش باشد که بد از مرگ مزد آن را می‌دهند برای همه آنها که مسبب عدم امنیت و آزادی توریست‌ها میشود آرزوی آگاهی و آشنا به پیشرفت کشورهای دیگر می‌باشم

  2. نسرین ارمگان گفت:

    برگزاری فستیواهای گوناگون، نظیر غذا، صنایع دستی، موسیقی, تئاتر، معرفی محصولات، بازیافت خلاق، پاکسازی ساحل، برگزاری مسابقات مخصوص ساحلهای ماسه ای به همراه اهدای جوایز به بهترینها و ساخت پانسیون شبانه روزی سالمندان و کودکان با هدف نگهداری های موقت این عزیزان برای تسهیل گردشگری والدین و خانواده ها و برگزاری کلاسهای کوتاه مدت آموزش هنرها و صنایع دستی گیلان به گردشگران و بسیاری پیشهادات خلاقانه دیگر از جمله احداث پارک آبی وکلاس ورزشهای آبی نظیر اسکی روی آب، قایقرانی، واترپلو، انواع شنا و . . . با مشارکت مردم سراسر ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.